Wiosenne kwiaty

Cele główne:
-rozpoznawane wiosennych kwiatów, próby rozpoznawania ich w otoczeniu
-kształtowanie sprawności manualnych
-doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego
-nazywanie części roslin
-rozwijanie wyobraźni słownej,

1.Film do obejrzenia ,,Zwiastuny wiosny-rozpoznajemy wiosenne kwiaty” . Rozmowa na temat filmu, jakie kwiaty pojawiają się na wiosnę.
https://youtu.be/rANDOonihZg

2.Nazywanie części roślin: korzeń, cebula, łodyga,liść, kwiat na przykładzie tulipana. (rysunek w załączniku)

3.Słuchanie wiersza Maciejki Mazan ,,Pan tulipan”. Wypowiedzi dzieci na temat wiersza przykładowe pytania:
Kto prowadzi rozmowę w wierszu?, O co zapytały dzieci Pana Tulipana?, Czego potrzebują rośliny do wzrostu?, Jakie kolory mają tulipany?

Pan Tulipan
-Drogi panie Tulipanie
Pan jest piękny niesłychanie!
-Niech pan powie, co się dzieje,
że pan z każdym dniem pięknieje?
-Tak, jak wszyscy tu w ogrodzie
W słońcu się wygrzewam co dzień,
Piję deszcz i szybko rosnę,
By powitać panią Wiosnę!

4. Masażyk relaksacyjny dla rodziców i dzieci
IDZIE PANI, WIETRZYK WIEJE

Idzie pani: tup, tup, tup,
[Dziecko zwrócone do nas plecami. Na przemian z wyczuciem stukamy w jego plecy opuszkami palców wskazujących]
dziadek z laską: stuk, stuk, stuk,
[delikatnie stukamy zgiętym palcem]
skacze dziecko: hop, hop, hop,
[naśladujemy dłonią skoki, na przemian opierając ją na przegubie i na palcach]
żaba robi długi skok.
[z wyczuciem klepiemy dwie odległe części ciała dziecka np. stopy i głowę]
Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu,
[dmuchamy w jedno i w drugie ucho dziecka]
kropi deszczyk: puk, puk, puk,
[delikatnie stukamy w jego plecy wszystkimi palcami]
deszcz ze śniegiem: chlup, chlup, chlup,
[Klepiemy dziecko po plecach dłońmi złożonymi w „miseczki”]
a grad w szyby łup, łup, łup.
[lekko stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści]
Świeci słonko, [gładzimy wewnętrzną stroną dłoni ruchem kolistym]
wieje wietrzyk, [Dmuchamy we włosy dziecka]
pada deszczyk. [z wyczuciem stukamy opuszkami palców w jego plecy]
Czujesz dreszczyk? [leciutko szczypiemy w kark]

5.Propozycje jak zrobić wiosenne kwiaty.(instrukcja na filmiku).
https://www.youtube.com/watch?v=rv692vIoCsU

6. Zabawa w rytmy – ustawiamy ilustracje kwiatów w określonej kolejności (np. tulipan – krokus – tuipan – …
dla dzieci strarszych: tulipan – krokus – żonkil – tulipan – krokus – …)

7. Karty pracy z kwiatami wiosennymi – dopasuj w pary)

http://scholaris.pl/resources/run/id/53307https://czasdzieci.pl/pliki_dz/kolorowanki/dd_68_610.jpghttps://czasdzieci.pl/pliki_dz/kolorowanki/dd_68_614.jpg